Login button
E-mailadres
Wachtwoord

BeterBio.nl bezorgt al je biologische boodschappen gratis thuis!


BeterBio.nl bezorgt al je biologische boodschappen gratis thuis! Wij bieden de lekkerste biologische en regionale producten, gecombineerd met een makkelijke webwinkel en thuisbezorging. Lees hier hoe onze 20 sterkste punten ervoor zorgen dat onze boxen groeien en tot leven komen, elke week weer opnieuw:

half jaar van tevoren

1. De beste afspraken met de teler
Onze telers willen graag van tevoren weten wat wij willen afnemen, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Wij maken daarom ruim van tevoren teelt-afspraken. Zo krijgt de teler een goede prijs, en hebben wij de garantie op een mooi product.

+/- 5 weken van tevoren

2. De slimste planning voor de beste prijs
Hoewel de exacte inhoud nog niet bekend is, weten wij natuurlijk wel welke producten in welke periode ruim voorhanden zijn. Met een goede planning op seizoensproducten kunnen wij alsnog een scherpe prijs bieden aan onze klanten.

+/- 3 weken van tevoren

3. De lekkerste recepten
De definitieve inhoud wordt altijd door een ervaren kok bepaald. Een precies karweitje omdat we zoveel mogelijk proberen de ingrediënten in meer recepten te gebruiken. Duur? Helemaal niet! De kok krijgt als vergoeding een heerlijke versie van zijn of haar eigen box

+/- 1 week van tevoren

4. Inkopen zonder afval in de keten
Een week van tevoren doen wij op basis van het actuele klanten- en bestelbestand een “voorbestelling”, zodat iedereen een goede inschatting kan maken. De dag voor het inpakken, bestellen we de exacte hoeveelheden, zodat we niets weg hoeven te gooien.

1 week van tevoren

5. Meest uitgebreide herkomstinformatie
Herkomst is belangrijk voor onze klanten. We zorgen altijd dat de herkomstinformatie van de boxen op de website up-to-date is. Vaak bellen we de teler nog even en vragen om een foto en zijn of haar favoriete product. Ook de recepten komen mooi vormgegeven op de website.

+/- 1 week van tevoren

6. De mooiste bewaarrecepten
Arjan maakt de receptenkaarten. Dit komt precies, alle ingrediënten en hoeveelheden worden nog een keer zorgvuldig nagelopen. Soms meldt een teler dat het oogsten niet is gelukt door slecht weer. Dan moeten Arjan en de kok als een dolle aan de slag met nieuwe recepten.

's morgens voor bezorgen

7. De kortste lijn van land naar klant
Alle groente, fruit, vleeswaren en brood komen allemaal de dag van het inpakken bij ons binnen. Alles op maat, geen afval in de keten. Vers van het land, de druppels dauw zitten vaak nog op de sla!

's morgens voor bezorgen

8. De meeste ervaring ingezet bij controle
Experts met vele jaren boerenmarktervaring bekijken alle producten. Zien ze er mooi uit? Is het supervers en hebben de producten deze kwaliteit tot aan de klant en de week die er op volgt?

's morgens voor bezorgen

9. Papierloos inpakken
Inpakkers werken met iPads, ons bedrijf is maximaal papierloos. Het inpakken gebeurt met de grootst mogelijke zorg. Bij groentes en fruit gebeurt dit bijvoorbeeld onder een andere temperatuur dan vlees en kaas. Deze gescheiden temperatuur handhaven wij tot aan de deur van onze klant met speciale koelkratten.

's morgens voor bezorgen

10. Ultieme uitgangscontrole
Voordat de boxen ons pand verlaten vindt er een uitgangscontrole plaats. Kloppen de tellingen, zit alles er in? Zijn de receptkaarten wel apart verpakt, zodat ze niet nat kunnen worden? Alles wat in de laatste stap voor het bezorgen voorkomen kan worden, voorkomen wij op deze manier.

vlak voor we wegrijden

11. Je eigen bezorger laadt de bus in
BeterBio werkt met vaste bezorgers die hun eigen routes op hun duimpje kennen. Ook zij letten dus nog een keer extra op bij het inladen. De boxen komen in speciaal ingetimmerde bussen zodat de kans op schuiven minimaal is.

5 dagen per week

12. Bezorgen uitsluitend door vakmensen
Bezorgen is een vak bij BeterBio. De bezorgers rijden met speciale groengasbussen om het milieu zo min mogelijk te belasten. Wij rijden met vaste efficiënte routes, soms met wel 15 klanten per uur. Met behulp van smart-phones wordt de informatie onderweg direct verwerkt zodat wij zo min mogelijk papier gebruiken.

Op het afgesproken tijdstip

13. De meeste tijd voor de klant aan de deur
Wij nemen de tijd voor bezorgen. Bezorgen wij bij jou voor de eerste keer? Wij maken altijd even persoonlijk contact aan de deur, bijvoorbeeld voor een afspraak van de bezorgplek. De spullen worden eventueel in een speciale koelbox achtergelaten. En ja: dan let de bezorger er zelfs op hoe de zon om jouw huis heen draait!

Vlak na de bezorging

14. De beste communicatiemiddelen
Na de bezorging krijg je van ons automatisch nog een e-mail met de boodchappen die je hebt ontvangen, zo heb je direct de uiteindelijke hoeveelheden en gewichten inzichtelijk.

Je kan bij ons automatisch een SMS-reminder instellen, die kort voor het laatste bestelmoment je helpt herinneren aan BeterBio.nl wanneer je nog niets besteld hebt.

Wanneer je maar wilt!

15. Alleen maar "foodies" voor klantcontact
Je kunt ons altijd bellen met vragen en opmerkingen. Wij nemen zelf de telefoon op. Geen helpdesk, maar een “foodie” die zelf ook van lekker eten houdt en de producten in de winkel kent.

Vooraf of achteraf

17. De makkelijkste betaalmethodes
Wij hebben dit zo makkelijk mogelijk gemaakt. Wil je eerst een box proberen? Dan betaal je via iDeal of de bank. Mogen we langer bezorgen, dan schrijven wij een week na levering automatisch af. Alle tijd om te reageren voordat wij afschrijven!

Drie weken na de eerste levering

16. Oprechte interesse in onze klant
Waarom wachten tot jij belt, wij kunnen zelf ook best even vragen of alles bevalt! Na ongeveer drie weken bellen wij iedereen altijd even op. Gewoon even weten of alles naar wens is of dat we nog iets extra’s kunnen betekenen!

Maar het begon allemaal al veel, veel eerder!
Want al jaren geleden dachten wie hier over na:
Elke dag opnieuw

19. Een oprechte missie
De wens om het duurzaamste bedrijf van Nederland te willen zijn. En ervoor te zorgen dat dát juist ons een kans geeft om te groeien en succesvol te zijn. Ervoor te zorgen dat duurzaamheid bijdraagt aan efficiëntie en klanttevredenheid. En dat lekker ook gewoon belangrijk is. Dat we klanten niet willen betuttelen of opvoeden. Maar dat de keus voor afstand, of het eten van chips of vlees aan henzelf is.

2011

18. Een heldere visie
De huidige voedselindustrie heeft geen enkele toekomst, we moeten kijken hoe we met de huidige technieken en grondstoffen het over 20 jaar ook nog redden.

Toen, nu en morgen

20. De juiste strategie
Een webwinkel, zonder bezorgkosten. We zorgen dat we zichtbaar zijn, door met herkenbare bussen rond te rijden. We besparen geld op marketing. Dat steken we in kwaliteit en service.

We luisteren elke dag opnieuw naar onze klant.

EKO logo