Login button
E-mailadres
Wachtwoord

Wat kan ik bij BeterBio allemaal bestellen?

Wekelijks kun je kiezen uit ons hele assortiment van meer dan 2000 biologische producten en gevarieerde groente- en fruitpakketten. Veel klanten kiezen als basis een groente- en fruitpakket met een vlees- of vegapakket aangevuld met losse boodschappen zoals groente en fruit, zuivel, vlees en vegetarische producten, delicatessen en alle producten voor je keukenkast. Al je boodschappen zijn, afhankelijk van je bezorgdag, één tot twee dagen voor levering eenvoudig aan te passen.

Zijn alle producten biologisch?
Alle producten van BeterBio.nl zijn 100% gecontroleerd biologisch. Biologische producten hebben het Europees biologisch keurmerk (het groene blaadje). Dit keurmerk maakt duidelijk dat het product voldoet aan de EU-regels voor biologische landbouw. Het logo staat verplicht op alle biologische producten die in de Europese Unie (EU) zijn geproduceerd. BeterBio heeft de hoogst haalbare variant van het EKO-keurmerk, het assortiment is in alle productgroepen 100% biologisch.

Wat is biologisch?
Biologische producten zijn geproduceerd met respect voor de natuur en voor dieren. Er wordt geen gebruik gemaakt van chemische bestrijdingsmiddelen, pesticiden, preventieve antibiotica en kunstmest. Er is ruimte voor vruchtwisseling en gezonde groei waardoor ook een gezonde bodem ontstaat. Biologische producten kennen geen GMO en synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen. Ook onnatuurlijke conserveermiddelen zijn niet toegestaan. Daarbij wordt een eerlijke prijs betaald aan telers en producenten.

Wat houdt een pakket in?
Een groente- of fruitpakket is een mand gevuld met seizoensgroente en/of -fruit. Ook stellen we wekelijks vlees- en vegapakketen samen zodat je altijd de basis voor lekkere gerechten in huis hebt. Met een abonnement op een pakket krijg je iedere week een mand thuisbezorgd. Kijk voor de verschillende soorten pakketten en hun inhoud hier.

Hoe bestel ik een proefpakket?

Als je nog geen klant bent bij BeterBio kun je starten met een eenmalige bezorging of een proefabonnement. We adviseren een groentepakket altijd zeker 4 weken uit te proberen zodat je zelf kunt ervaren hoe het is om wekelijks met de meest verse groenten van het seizoen te koken! Je kunt via deze pagina je eerste bestelling plaatsen.

Hoe werkt een pakketabonnement?
Een abonnement houdt in dat je eenmaal per week (of eenmaal per veertien dagen) op een vaste dag en tijdstip het pakket bij je thuis of op het werk bezorgd krijgt. Als je een abonnement hebt, kun je het pakket makkelijk één of meerdere weken afzeggen. Je doet dit door op onze website in je winkelmandje de link 'Deze week overslaan' aan te klikken. Meer informatie over het pauzeren van het abonnement lees je hier.

Wat zit er deze week in mijn pakket?

De inhoud van de pakketten kun je een week van tevoren zien op deze pagina op onze site. Je kunt twee producten aan ons doorgeven die je liever niet in het pakket wilt. In plaats daarvan krijg je een dan vervangend product.

Wat nu als ik geen bietjes lust?

Dat kan gebeuren. Van twee producten kun je telefonisch of via ons e-mailadres info@beterbio.nl aangeven dat je ze nooit in het pakket wil ontvangen. In plaats daarvan krijgt je een vervangend product. 

Kan ik het pakket één of meerdere weken overslaan?
Je kunt het pakket één of meerdere weken afzeggen via de link 'Deze week overslaan' in je winkelmand of via MijnBeterBio, handig als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Bovenaan je winkelmand geven wij altijd de uiterste datum van doorgeven aan. Dit is één of twee dagen voor de bezorgdag om 12 uur. Meer informatie over het pauzeren van het abonnement vind je hier.

Kan ik van pakket veranderen?

Zo vaak je wilt, dat is nu één van de leukste dingen bij BeterBio.nl! Je kunt gewoon een ander pakket in je winkelmand doen en je huidige pakket een week er uit halen. Bovenaan je winkelmand geven wij altijd de uiterste datum van doorgeven aan. Dit is één of twee dagen voor de bezorgdag, om 12 uur. categorie Pakketten

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Deze vraag horen we gelukkig niet zo vaak! Wanneer je pakket of box niet goed past bij je situatie informeren we je graag over andere mogelijkheden. Wanneer je toch geen gebruik meer wilt maken van onze service kun je per direct je boodschappen of pakket uit je winkelmand verwijderen of contact met ons opnemen zodat we direct een afspraak kunnen maken voor het ophalen van je lege mand of kratten. Zo kunnen we indien van toepassing gelijk je statiegeld verrekenen.


Wanneer bezorgen jullie?
Wij bezorgen zes dagen per week, je bezorgdag is afhankelijk van je adres. Voor de bezorging van je pakket hoef je niet thuis te zijn. Heel vaak kan het pakket veilig buiten, uit het zicht, neergezet worden. En als dit niet mogelijk is, zoeken wij samen een andere oplossing. We nemen daarom altijd contact met je op wanneer we je aanmelding hebben ontvangen.

Hoe bezorgen jullie? 

BiogasbussenWij bezorgen met bussen die rijden op groengas!
Groengas wordt gemaakt uit biogas en is een duurzaam alternatief voor aardgas. Biogas, niet te verwarren met het zeer omstreden biodiesel, wordt verkregen uit verschillende soorten biomassa, zoals mest, rioolslib, afval van stortplaatsen en groente- en fruitresten. De uitstoot van CO2, fijnstof en Nox is nihil. Verder werken wij voor de bezorging in enkele regio's samen met een distributeur die gebruik maakt van bussen met zonne-energiecellen.

Online winkelen

Waar is de bestelknop in mijn winkelmand?
Die is er niet. De producten die na "sluitingstijd" in je mandje zitten, leveren wij.

Waarom moet ik mijn bestelling vóór "sluitingstijd" geplaatst hebben?
BeterBio heeft niet of nauwelijks foodwaste in de inkoopketen. Dit betekent dat wij onze inkoop afstemmen op jouw bestelling. 
2 minuten nadat de winkel "sluit" ontvangen onze telers, slagers, bakkers en andere leveranciers jouw bestelling.
In de 24 uur die er op volgt wordt alles geleverd, ingepakt en bezorgd. Soms nog sneller. 
Voor de slager is dit proces lastiger, daarom sluit de winkel voor vers vlees meestal 2 uur eerder, om 10:00 uur.

Kan ik naast mijn pakketabonnement ook producten bestellen?

Natuurlijk, doen! Dat is waarom BeterBio zich juist onderscheidt van de rest. Wij hebben speciaal voor onze klanten een complete webwinkel ingericht met ruim 2.000 heerlijke producten. 
En wat het extra leuk maakt? We bezorgen het gewoon gratis mee!

Kan ik ook producten bestellen als ik geen pakketabonnement heb?

Absoluut! Het is zeker mogelijk bestellingen te doen als je geen abonnement hebt. Een voorwaarde daarbij is dat je bestelling ten minste € 25,- bedraagt.

Waarom kan ik een specifiek product niet bij BeterBio bestellen?

Wij zijn voor groente en fruit afhankelijk van de seizoenen en het weer. Zo zijn bepaalde aardappelrassen bijvoorbeeld erg kort leverbaar. Ook als het weer niet meezit kunnen we soms producten niet leveren. 
Daarnaast bieden wij in de webwinkel alleen producten aan die bij een duurzaam bedrijf passen. Het gehele assortiment is biologisch en heeft het Skal keurmerk. Hierdoor zijn soms specifieke producten of productgroepen niet leverbaar.

Prijsopbouw

Gewichtsartikelen
Het kan zijn dat er '=' bij het totaalbedrag staat. Dit gebeurt wanneer je een gewichtsartikel in je winkelmand hebt. Hoewel de prijs vast staat wordt het uiteindelijke gewicht pas bepaald op het moment dat we het product voor je inpakken. Wanneer je twee kilo appels besteld, zorgen wij ervoor dat je tenminste twee kilo appels krijgt. Onze inpakkers doen hun uiterste best om het aangegeven gewicht zo goed mogelijk te benaderen. De prijs wordt bepaald door het uiteindelijke gewicht vermenigvuldigd met de prijs die aan je getoond is bij aankoop.

Herhaalorders: dagprijzen

Wanneer je bij ons een product wekelijks of 2-wekelijks in je winkelmand plaatst, dan gelden de prijzen en aanbieden op het moment van inpakken (de dag voor de bezorging).

Betalingen en facturen

Hoe kan ik het pakket en de bestellingen betalen?
In de proefperiode volstaat een vooruitbetaling. Daarna gaan wij over op automatische incasso. Dit doen wij pas een week na levering, zodat wij zeker weten dat je de boodschappen naar volle tevredenheid hebt ontvangen.

Voor bedrijven is het mogelijk om op rekening te betalen. 
In beide gevallen kun je het beste even contact met ons opnemen.

Hoe zit het met statiegeld?

Dit zit goed bij BeterBio.nl! Wij werken met duurzame statiegeldkratten, die keer op keer gebruikt worden: Op basis van barcodes op de krat weten wij altijd welke kratten je thuis hebt staan. Het teruggekomen statiegeld verrekenen wij automatisch met je boodschappen van die week. Brood en houdbare producten worden in een klapkrat (€ 10,- statiegeld) bezorgd, producten die koel moeten blijven komen in een koelkrat (€ 20,- statiegeld). Wanneer we niet met statiegeldkratten werken ontvang je van ons een kartonnen doos die je bij de recycling kunt aanbieden.

Klapkratten?

Brood en houdbare producten worden geleverd in kratten die inklapbaar zijn. Het zijn kratten met een iets ander mechanisme dan je waarschijnljk gewend bent. Om ze in te klappen trek je aan beide kanten de grijze handvaten omhoog, en klap je de zijkanten naar beneden. 

Je doet onze bezorgers er een groot plezier mee wanneer je de kratten in ieder geval schoon, maar ook ingeklapt aanbiedt. 

Informatie

Wat houdt de nieuwsbrief in?
Elke week ontvangen BeterBio-klanten via de mail onze nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief staan de inhoud van het pakket, speciale aanbiedingen, recepten, informatie over producten en telers en andere wetenswaardigheden. Als je klant bent bij BeterBio krijgt u deze nieuwsbrief automatisch. Ben je (nog) geen klant, dan kun je je hier aanmelden.

Hoe krijg ik meer informatie?

Via de pagina contact kun je alle manieren vinden waarop je ons kunt bereiken. We staan voor je klaar!

EKO logo