Tips bij verhuizen

Verhuizen is leuk, want het betekent een nieuw hoofdstuk in je leven. Je verlaat een plek en leert een andere kennen. Maar er komt een hoop geregel bij kijken. Verhuizen kan erg chaotisch zijn en je moet een heleboel zelf doen. Daarom is het verstandig om een checklist bij te houden waar alle belangrijke dingen op staan die moeten gebeuren. Hier zijn een aantal praktische tips die iedereen die gaat verhuizen wel kan gebruiken. 

Organiseer het inpakken

Als je het inpakken met structuur doet, scheelt dat een hoop tijd als je je nieuwe huis gaat inrichten. Haal op tijd de meubels uit elkaar die niet in één keer mee kunnen en zorg dat je voldoende dozen en dekens voor breekbare spullen in huis hebt. Wil je dingen achterlaten, communiceer daar dan op tijd over met de nieuwe koper/huurder. Ook een pro tip: pak alle kamers afzonderlijk in, in aparte dozen. En schrijf op de dozen wat erin zit. Denk daarbij ook na over wat je bij elkaar stopt. Spullen die je veel gebruikt, kan je het beste bij elkaar stoppen, dan kan je die allemaal gelijk weer uitpakken. 

Leeghalen

Zorg ervoor dat je alles met laden leeghaalt. Al je kastjes, bureaus en natuurlijk ook je koelkast moet leeg zijn. Het kan ook handig zijn om laden die makkelijk open kunnen schuiven, met schildertape even dicht te plakken. Verder is het belangrijk dat je de koelkast staand vervoert, in verband met de koelvloeistof die erin zit. Als dat echt niet lukt, en je moet hem liggend vervoeren, moet je hem minstens tien uur rechtop laten staan op de nieuwe plek voordat je hem weer aansluit. 

Afval

Bij verhuizen komt ook een hoop afval kijken. Je zal ongetwijfeld spullen weg gaan gooien. Dan zijn afvalcontainers een uitkomst. Zeker als je veel grofvuil hebt, en dat is bij verhuizen het geval. Je kan makkelijk voor de periode van je verhuizing een afvalcontainer bestellen. Dan hoef je niet honderd keer op en neer te rijden met spullen die misschien niet eens in je auto passen naar een afvalpunt. 

Neem de tijd

Bovenal is het belangrijk dat je de tijd neemt voor je verhuizing. Op tijd beginnen is de eerste stap. Maar het komt ook van pas om een goede planning te maken en niet alles in een paar dagen te willen doen. Als je niet gaat haasten, bespaar je jezelf een hoop stress en heb je meer overzicht over de situatie. En dat overzicht heb je hard nodig

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *